Všeobecné obchodní podmínky pro kupující společnosti

Všeobecné obchodní podmínky pro kupující společnosti 

Znění k 01.10.2024

Tyto všeobecné obchodní podmínky upravují podmínky jednotlivých kupních smluv, na jejichž základě jsou společností Alex-shop, Aleš Janoušek se sídlem Komenského 1660, 39002 Tábor (dále jen „Společnost“) dodáváno zboží či služby, a tudíž i práva a povinnosti příslušného odběratele (kupujícího) vůči Společnosti.

Kupní smlouva na dodávku zboží je uzavírána společností:

Alex-shop, Aleš Janoušek se sídlem Komenského 1660, 39002 Tábor, IČ 05217423, tel.: +420 737 239 192, email: info@alex-shop.cz,

jako prodávajícím, a odběratelem (kupujícím) (dále jen „Odběratel“), který není spotřebitelem. Tyto všeobecné obchodní podmínky se výslovně vztahují jen na kupující, kteří nejsou spotřebitelé, a tedy při uzavírání smlouvy vystupují v rámci své podnikatelské činnosti. Pro kupující, kteří jsou spotřebiteli, jsou určeny Všeobecné obchodní podmínky pro maloobchod.

 

 

  1. Rozsah platnosti
  2. Tyto všeobecné obchodní podmínky platí pro dodávku zboží Společností podnikatelským subjektům a jiným obchodním partnerům, kteří nejsouspotřebiteli ve smyslu § 419 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění (dále jen „občanský zákoník“).
  3. Tyto všeobecné obchodní podmínky se použijí vždy ve znění platném a účinném k okamžiku uzavření příslušné kupní smlouvy, a to pro veškerá práva a povinnosti vyplývající z dané kupní smlouvy uzavírané Společností a příslušným Odběratelem.
  4. V případě rozporů mezi výše uvedenými obchodními podmínkami platí následující pořadí:
  5. a) Smlouva;
  6. b) Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „Podmínky“);
  7. c) Příslušné právní předpisy (ledaže se od nich nelze dohodou stran odchýlit).

 

 

 

 

  1. Předmět smlouvy/uzavření smlouvy
  2. Společnost dodá zboží, dle aktuální nabídky, v souladu s podmínkami vyplývajícími ze sjednané kupní smlouvy a z těchto Podmínek, a to po akceptaci objednávky z její strany.

 

  1. Kupní smlouva, jejímž předmětem bude dodávka objednaného zboží Společností Odběrateli, bude za podmínek stanovených v těchto Podmínkách uzavřena na základě skutečností uvedených Odběratelem v rámci jeho objednávky a v souladu s nimi.

 

  1. Společnost Odběrateli doručí fakturu po jejím uhrazení, nejpozději v den dodání zboží.

 

  1. Příslušná kupní smlouva je uzavřena okamžikem, kdy potvrzení objednávky Společností dojde Odběrateli. Za potvrzení objednávky se rovněž považuje doručení objednaného zboží Společností Odběrateli. Společnost je oprávněna odmítnout jakoukoliv objednávku bez uvedení důvodu. Ve smyslu tohoto odstavce se tedy neuplatní ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku.

 

  1. Průběh objednávky v on-line obchodě. V on-line obchodě (internetové stránky https://www.alex-shop.cz) Společnosti je možno objednávku učinit následujícím způsobem:
  2. a) Vložíte zboží do košíku.
  3. b) Zadáte své dodací a platební údaje nebo načtete svá uložená data.
  4. c) Ověříte správnost svých objednacích dat.
  5. d) Kliknete na objednací tlačítko.

 

  1. Závaznou objednávku Odběratel učiní, pokud v objednacím on-line sytému Společnosti provede veškeré úkony dle pokynů stanovených Společností, zadá veškerá požadovaná data a objednávku potvrdí potvrzovacím tlačítkem (klikne na objednací tlačítko)

 

Odběratel se může v případě stížností obracet se na Společnost formou doporučeného psaní, telefonicky nebo e-mailem.

 

  1. Dodání zboží či služby ze strany Společnosti je uskutečněno dnem odeslání zboží Odběrateli přepravní společností.

 

  1. Společnost přijetí objednávky neprodleně elektronickou cestou, přičemž smlouva kupní je uzavřena okamžikem elektronického potvrzení objednávky či okamžikem dodání zboží Odběrateli.

 

  1. Ustanovení těchto podmínek se uplatní i na objednávky učiněné prostřednictvím elektronické či běžné pošty.

 

 

  1. Způsoby plateb/platební podmínky
  2. Odběratel může uhradit kupní cenu za dodané zboží či služby následovně: na základě zálohové faktury před dodáním zboží; na základě faktury (daňového dokladu) po předání zboží; na dobírku (hotovostní platba oproti předání zboží). Společnost je oprávněna kdykoliv požadovat, zejména v případě kdy to bude považovat s ohledem na okolnosti případu za vhodné, že zboží odešle/předá Odběrateli pouze proti uhrazení kupní ceny na základě zálohové faktury před dodáním zboží.
  3. Platba na fakturu po předání zboží Odběrateli. V případě platby na fakturu je Odběratel povinen uhradit kupní cenu dodaného zboží ve lhůtě stanovené v příslušné faktuře vystavené Společností. Platba na zálohovou fakturu před dodáním zboží (po potvrzení objednávky). V případě platby na zálohovou fakturu je Odběratel povinen uhradit kupní cenu dodaného zboží ve lhůtě stanovené v dané faktuře, vystavené a splatné před dodávkou objednaného zboží. Konečná faktura bude vystavena a doručena Odběrateli bez odkladu po předání zboží.
  4. Platba na dobírku. V případě dodávky na dobírku (dodání zboží oproti hotovostní úhradě kupní ceny) je Odběratel povinen uhradit při převzetí zásilky (zboží) částku dobírky (kupní cenu) v hotovosti zasílateli.

 

  1. Právo na zrušení objednávky/odstoupení/poučení o možnosti odstoupení
  2. Odběratel je oprávněn svoji objednávku odvolat (zrušit), a to buď doporučeným dopisem, či emailem, a to do okamžiku uzavření kupní smlouvy dle těchto Podmínek.
  3. Společnost je oprávněna od uzavřené kupní smlouvy kromě případů stanovených v těchto Podmínkách dále a případů stanovených příslušnými právními předpisy, odstoupit bez uvedení důvodu do okamžiku dodání zboží Odběrateli. V takovém případě se ruší kupní smlouva ex tunc.
  4. Následky odstoupení. V případě účinného odstoupení od smlouvy jsou strany povinny si vrátit navzájem poskytnutá plnění.

  5. Pro vrácení plateb Společnost využije bankovní převod na bankovní účet ze kterého bylo hrazeno.

 

  1. Dodávka
  2. Společnost dodá zboží Odběrateli bezodkladně po uzavření kupní smlouvy, ledaže je pro realizaci dodávky zboží Společností vyžadováno předchozí uhrazení kupní ceny. Zboží je zpravidla dodáno do dvou až pěti pracovních dní s výjimkou případů kdy to neumožňují

 

 

 

 

 

skladové zásoby Společnosti. Společnost je oprávněna termín dodání zboží stanovit odlišně. Zboží se považuje za dodané okamžikem předání přepravci.

  1. Nebezpečí škody na věci přechází na Odběratele okamžikem převzetí zboží, Odběratel je povinen zboží při převzetí zkontrolovat, zdali není poškozeno přepravou, případně toto s přepravní společností zaznamenat do předávajícího protokolu, je vhodné pořídit fotografickou dokumentaci. Takové poškození je povinen bez zbytečného odkladu vytknout jako vadu vzniklou přepravou.

  

  1. Výhrada vlastnictví

Společnost si vyhrazuje vlastnictví k veškerému zboží, které dodá Odběrateli až do zaplacení celkové kupní ceny dodaného zboží, tj. vlastnické právo ke zboží dodanému Společností přechází na Odběratele vždy nejdříve ke dni uhrazení kupní ceny. Odběratel je oprávněn používat zboží k účelu, ke kterému je určeno již po jeho převzetí, není však oprávněn do doby nabytí vlastnického práva zboží zcizit či jej jakkoliv právně zatížit a je povinen nakládat s ním s péčí řádného hospodáře, tak aby nedošlo k jeho poškození či snížení hodnoty.

 

  1. Odpovědnost za vady zboží a záruka za jakost
  2. Společnost se zavazuje předat Odběrateli zboží v ujednaném množství, jakosti a provedení. Nejsou-li jakost a provedení ujednány, dodá Společnost zboží v jakosti a provedení vhodném pro účel obvyklý. Nemá-li v době předání zboží Odběrateli vlastnosti uvedené v tomto odstavci výše, vznikají Odběrateli dále specifikovaná práva z vadného plnění.
  3. Odběratel bere na vědomí, že je povinen dodané zboží podle možnosti prohlédnout co nejdříve po převzetí a přesvědčit se tak o jeho vlastnostech a množství, přičemž pokud zjistí jakoukoli vadu dodaného zboží, je povinen tuto vadu oznámit bez zbytečného odkladu Společnosti. Neoznámí-li Odběratel případnou vadu bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit, nemusí mu být právo z vadného plnění v souladu s příslušnými ustanoveními občanského zákoníku přiznáno. Totéž se uplatní u skryté vady. Neoznámí-li Odběratel vadu zboží včas, pozbývá dále právo na odstoupení od kupní smlouvy, které by mu jinak dle dále uvedených ujednání náleželo.
  4. Je-li vadné plnění nepodstatným porušením smlouvy, má Odběratel právo na přiměřenou slevu z kupní ceny, anebo na odstranění vady nebo dodáním nového zboží bez vady nebo dodání chybějícího zboží
  5. Záruka na zboží je 1 rok.

 

 

  1. Ochrana osobních dat

Společnost tímto upozorňuje Odběratele, že jeho veškeré údaje, pokud jsou dle Evropského nařízení 2016/679 (GDPR) a zákona 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, chráněny jakožto údaje osobní, které předal Společnosti, včetně adresy, jsou pro rychlé

a bezchybné zpracování uloženy v databázi Společnosti. Zpracování poskytnutých dat probíhá v souladu s ustanoveními příslušných právních předpisů v oblasti ochrany osobních údajů. Odběratel registrací do e-shopu společnosti či provedením objednávky uděluje souhlas Společnosti s využitím veškerých předaných údajů Odběratele ke zpracování za účelem realizace objednávky, a dále

k marketingovým účelům Společnosti, a to zejména k nabízení služeb a produktů Společnosti, zasílání informací o činnosti Společnosti

a to i elektronickými prostředky (zejména e-mail) ve smyslu Evropského nařízení 2016/679 (GDPR) a zákona č. 480/2004 Sb.,

o některých službách informační společnosti, na dobu do odvolání tohoto souhlasu, Odběratel je oprávněn kdykoliv Společnosti písemně oznámit, že s použitím svých kontaktních údajů Společností dle těchto Podmínek nesouhlasí, a to písemným oznámením zaslaným na adresu sídla Společnosti prostřednictvím doporučené nebo elektronické pošty. Odběratel bere na vědomí, že souhlas ke zpracování osobních údajů k výše uvedeným účelům je dobrovolný a může být vzat kdykoli zpět resp. může Společnosti sdělit svůj nesouhlas s určitým zpracováním osobních údajů. Odběratel má právo na úpravu osobních a kontaktních údajů v databázi Společnosti, a to elektronicky zasláním e-mailu na adresu Společnosti. 

 

  1. Volba práva
  2. Kupní smlouva mezi Společností a Odběratelem se řídí ustanoveními zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění.
  3. Právní vztahy mezi Společností a Odběratelem při dodávce zboží a služeb se řídí právem České republiky. V případě sporu, který se nepodaří vyřešit smírnou cestou Společnost a Odběratel sjednávají příslušnost Českých soudů.